torsdag 26 juni 2014

Havets vågade våg




Så har en av Sally & Nelly spenderat semestern med att koppla av med virknål och garn.

Jag valde att virka ton i ton med inspiration från vatten, himmel och blå toner som passar in i den blonda svenska inredningen. Här virkad i Debbie Bliss, Eco Baby, ett garn som kommer att leva i generationer. Det är kraftigt och mjukt och ger ett lyxigt resultat. Mönstret har jag lånat från Husflit som virkat det i härliga olika toner med markerade färgskiftningar. Där hittar ni även en läcker filt. Gå in och titta på hennes fina och inspirerande blogg.

Jag valde att virka mönstret utan avskiljande färg i randningen, och virkade tätare med en mindre virknål. Kudden är virkad med virknål 3,5 och i sex olika färgställningar. Garnet kostar 53 kr / nystan och kan beställas från Sally & Nelly. Måttet är 50x50 mått på innerkudde. Min baksida gjorde jag från ett par byxben av jeans som fick gå omlott för slippa kuddförslutning. Delarna syddes ihop på maskin med stora stygn och förstärkning i hörnen.

Väl hemma efter semestern kommer den här kompisen få boa in sig med flera kompisar i samma färgtoner.

Ha nu en fortsatt härlig handarbetssemester!

Anette
Sally & Nelly

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar